Als Dames van de Marketing zijn we er trots op dat we niet alleen strakke teksten maar ook prachtig beeld kunnen leveren.
In dit blog vertellen we je alles over de onschatbare waarde van eigen beeldmateriaal. Waarom is het gebruik van eigen fotografie altijd aan te bevelen?
1. De brunette in het blauwe mantelpakje
Sommigen maken er een sport van, uitsnorren bij welke bedrijven die charmante brunette met dat blauwe mantelpakje allemaal werkt. Je herkent haar vast wel! Waar ze het ene moment hypotheekadvies aanprijst kan ze het volgende moment een malafide rotzooi aanbieder vertegenwoordigen. Wil jij daarmee geassocieerd worden? Kijk dan uit met stock foto’s, je weet nooit waar een ander ze voor gebruikt.
2. Persoonlijke aandacht
Mensen doen zaken met mensen, niet met overgestyleerde dames en heren die permanent stralend handenschuddend gelukkig zijn. Wel zo fijn als je nieuwe opdrachtgever ook daadwerkelijk herkent bij een eerste ontmoeting. En aan de hand van de uitstraling, de blik in de ogen en het contact bepaal je toch of je wel of geen zaken wil doen?
3. Jouw bedrijf is uniek!
Draag dat dan ook uit, en dat doe je alleen door met eigen beeldmateriaal te werken. Investeer in fotografie en je zult zien dat jouw website en andere uitingen meteen 10x beter aansluiten bij de door jou gewenste doelgroep. Een goede fotograaf kan de juiste snaar raken, waardoor jij op je best op de gevoelige plaat komt te staan.
4. Fotografie is duur
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Die stockfoto, die iedereen al gebruikt, is ook niet gratis. En het illegaal gebruiken van een foto kan je op een fikse boete komen te staan. Je hebt ongetwijfeld het verhaal gelezen van de restauranthouder die een claim van €5000 aan haar broek kreeg voor het gebruik van een foto van een kom erwtensoep. Met een shoot van gemiddeld €500 bespaar je dus een hoop kopzorgen en heb je de unieke fotografie die bij jou past.
5. Mijn nichtje is echt goed met haar Iphone
Ja, natuurlijk maken de huidige telefoons betere foto’s dan ooit. Maar een foto is meer dan een collectie pixels. Het gaat onder andere om merkidentiteit, licht, styling, uitsnede en nabewerking. Allesemaal zaken waar een professioneel fotograaf voor is opgeleid en bovendien de juiste apparatuur voor heeft. En dat resultaat zal altijd beter zijn dan dat van een amateur met een telefoon.
Natuurlijk hebben we ook het bewijs voor deze hypothese. Onlangs hebben we Theo de Leede en zijn bedrijf DLMC mogen helpen met een nieuwe website. Doordat Theo investeerde in goede fotografie was het creëren van een unieke en opvallende website een fluitje van een cent. Een unieke site die past bij de unieke professional die Theo is. Dus, wil jij ook een website, LinkedIn profiel of publicatie die uitstraalt wie jij bent en wilt zijn? Dan ben je bij Dames van de Marketing aan het juiste adres, niet alleen voor de tekst, maar zeker ook voor de fotografie.